Tjiftjaf

 

Tjiftjaf – Phylloscopus collybita

 

De voorkeur van de tjiftjaf gaat uit naar bomen,

bossen of bomenrijen, het maakt niet zoveel uit.

De tjiftjaf lijkt snel tevreden te zijn, wanneer er maar voldoende

bladeren in de buurt zijn om insecten tussen te zoeken.

 

Overwinteringsgebied:

Het zuiden van het Iberisch Schiereiland en Marokko

zijn de belangrijkste overwinteringsgebieden.

Een kleiner deel trekt naar andere Noord-Afrikaanse landen.

 

Bron: vogelbescherming.nl

 

Naar mijn website

 

3 thoughts on “Tjiftjaf

  1. Ha jij hebt hem ook op de foto. Valt nog niet mee, zo goed als je ze hoort, zo moeiijk zijn ze te vinden.
    Maar goed dat er nog geen blad aan de bomen zit, zo verraden ze zich snel als ze in de boom zitten te tjiftjaffen.
    Ik had vrijdag ook geluk, meerdere tjiftjafs kon ik op de foto zetten, altijd leuk als het lukt.
    groetjes Ghita

  2. prachtige opname frans ik ben trots op je, ik heb hem al vaak gezien maar vangen is een ander ding:-)

    geweldig,.

    ene heerlijk weekend wens ik jullie

Geef een reactie

