Alleen in de regen

 

Vakantie en dus …..

 

Het is weer vakantie en dus mag pluis, flap, of hoe ze ook heten het zelf uitzoeken.

Zorgen voor een verzorger welnee ze zoeken het maar uit!

Na de vakantie kopen ze gewoon weer een ander.

Dat is natuurlijk geen goed voorbeeld voor de kinderen zo leer

je ze dat een dier geen waarde heeft en dat kan niet de bedoeling zijn.

Hier kan ik mij flink over opwinden ik weet het helpt niet maar toch.

Heb de dierenambulance gebeld want ik kan hem helaas niet vangen.

maar voordat ze er waren is hij opgejaagd door een hond

en heb ik hem niet meer gezien.

 

Voor een ieder die op vakantie gaat geniet er van maar zorg dat ook je huisdier het goed heeft.

 

klik  op de foto om naar mijn website te gaan

 

7 thoughts on “Alleen in de regen

  1. Maar ook als het baasje wel thuis is vind ik het helemaal niets zo’n arm diertje in zo’n hok in de tuin eerlijk gezegd. Ik zie liever een wilde haas over de akker springen 🙂

  2. Tja, het gebeurd elk jaar weer en ik kan mij daar net als jij aardig over opwinden.
    Geven die mensen dan totaal niet om hun huisdier?
    Ik hoop dat dit konijntje toch nog goed terrecht komt. Ik het wild kunnen ze zich wel redden, want wij hebben rondom ons werk, op een bedrijven terrein een aantal jaar een paar tamme-wilde konijnen gehad. Ze liepen rond op de grasveldjes van de bedrijven en de universiteit, en…..kregen zelfs kleintjes.
    Maar je ziet tamme konijntjes toch liever gezellig bij de mensen thuis.
    groetjes Ghita

  3. ja het is schandalig hoe sommige mensen met hun huisdieren omgaan, onbegrijpelijk.
    Ik hoop dat dit konijn toch nog goed terecht is gekomen.

    groet, Lia

  4. Mijn maag draait hier van om, hoe kan je zo’n mooi Rusje nou zomaar achterlaten en gewoon op vakantie gaan! Ik hoop dat de dierenambulance hem heeft kunnen vangen want dit beestje gaat het niet overleven. Tamme konijnen overleven het zelden in het wild. Ze worden door wilde konijnen aangevallen en hebben ook geen enkel besef van roofvogels e.d. en weten ook niet wat ze wel en niet kunnen eten. De meesten die in het bos of elders worden gevonden zitten onder de bijtwonden, hebben vlooien en zijn graatmager. Ik heb diverse van deze gedumpte dieren als huisdier, al mijn konijnen komen uit de opvang.

  5. Een blog naar mijn hart Frans.
    Men doet inderdaad te gemakkelijk afstand van een dier.
    Ze zijn leuk zolang het maar geen geld kost….

    Fijn weer eens werk van jouw hand te zien.
    Groetjes ook voor Erica.

  6. ja frans dat is ook mijn credo,
    heb je het zelf goed zorg dan ook voor je huisdier,
    helaas gaat dat niet altijd op,

    ik hoop steeds dat de dieren kans hebben gezien te ontsnappen en dat ze niet “gedumpt” zijn,
    wil graag in het goede van de mens geloven maar weet ook…..
    dat het niet altijd klopt,

    lieve groet,
    aan jou en erica.

Geef een reactie

