Sint Jacobskruiskruid – Senecio jacobaea (Giftig voor mens en dier)

 

Sint Jakobskruiskruid

 

Als je dit ziet dan moet ook de rups van de sint jacobvlinder er zijn.

Helaas dit jaar was het zoeken want er waren er niet veel.

Daar waar ik andere jaren tientallen rupsen zag

heb ik er nu maar 5 gezien.

En de vlinder was op vakantie dus maar een foto uit het archief.

 

klik  op de foto om naar mijn website te gaan

klik  op de foto om naar mijn website te gaan

klik  op de foto om naar mijn website te gaan

 

3 thoughts on “Sint Jacobskruiskruid – Senecio jacobaea (Giftig voor mens en dier)

  1. Hoop het Van Harte Frans dat je na de longontsteking weer voldoende hersteld bent voor een reisje naar het Noord Oosten 🙂
    Het lijkt wel of de natuur in augustus pas een beetje gefotografeerd wil worden wat dieren betreft. Het blijft hier ook allemaal vrij rustig op dat winterkoninkje na die de hele dag alarmapparaat voor zijn jonkies speelt :D)

  2. Mooi gekiekt Frans, De vlinder heb ik nog nooit live gezien, de rups een enkele keer.
    Ik zal toch meer met de neus op de bloemen moeten gaan zitten…! Heb een goed weekend.
    Gr Jan W

Geef een reactie

