Gaai – Garrulus glandarius

 

Gaai

 

Als je hem zo ziet zou je niet zeggen dat hij tot de familie van de kraaien hoort.

Het zijn schuwe bosvogels maar de laatste jaren laat hij zich steeds vaker in

dorpen en steden zien.

Het is een echte eikelverzamelaar hij verstop ze in de grond om ze later op te eten.

Een deel kan hij niet terugvinden en die ontkiemen en zie daar weer een Eikenboom erbij.

Het is een slimme vogel want als hij merkt dat andere hem tijdens het verstoppen in de gaten

houden dan komt hij later terug om ze te verplaatsen.

 

website

website

 

9 thoughts on “Gaai – Garrulus glandarius

  1. @ Frans zou je willen overwegen een stem op me uit te brengen? Niet te versmaden Canon lenzen worden beloofd aan de publieksprijswinnaar 😉 en ook de stemmers maken kans op een prijs in de vorm van fotoboeken

  2. Hallo Frans, wat heb je die gaai er weer mooi op staan. Ze zijn steeds vaker te zien in de woonwijken.
    Mooi dat op jouw foto te zien is hoe de gaai het eikeltje in zijn krop bewaard.
    groetjes Ghita

  3. Ik vind die vlaamse gaaien echt prachtige vogels. Hier zie ik ze ook wel eens in de tuin, maar ze zijn best moeilijk te fotograferen, erg schuw. Schitterende foto’s Frans! Ze hebben het ook niet slecht daar bij jou:-)

    • Klaproos ik heb jan maar veranderd in Frans 😉
      En nee Ace kan er niets aan doen dat ze er tussenuit piepen.
      Ik gebruik de planten om achter weg te kruipen.
      En nee geen garaniums ben dan wel 65+ maar daar begin ik niet aan.

      Gr,
      Frans

  4. Je kunt wel horen dat ze tot de familie van de kraaien behoren, ze krijsen er behoorlijk op los. Het zijn prachtige vogels en je hebt er mooie foto’s van gemaakt. Ze zitten ook veel bij mij in de buurt en in mijn postzegel formaat tuintje, ook daar vind ik nu al weer telkens verstopte eikels, die ik dan weer ‘oogst’ zodat mijn konijnen ze op kunnen eten (die zijn er dol op) want ik heb geen behoefte aan eiken in mijn tuin ;0)

  5. Prachtige foto’s Frans, mooi helder.
    Er is keuze genoeg zo te zien, ze maker er soms wel een troep van
    en gooien alles op de grond, maar daar zijn de merels dan weer blij mee!
    Fijne dag verder, groetjes aan Erica.
    Jan W

Geef een reactie

