Sperwer (Man) slaat toe in de tuin

 

Sperwer – Acipiter nisus

 

Even voor 5 uur vanmiddag zie ik een Sperwermannetje

in de regen in de tuin genieten van zijn vangst.

Een Sperwermannetje zie ik maar zelden in de tuin hij is kleiner dan een het vrouwtje.

Lengte mannetje 29-34 cm. vleugelspanwijdte 58-65 cm. Gewicht circa 150 gram.

Lengte vrouwtje 35-41 cm. vleugelspanwijdte 67-80 cm. gewicht circa 290 gram.

 

200mm  1/10 sec. F 5.3   Iso 1000   afst. 3,6 mrt.

180 mm  1/15 sec.  F5.3  Iso 1600  afst. 4 mrt.

9 thoughts on “Sperwer (Man) slaat toe in de tuin

  1. Wat prachtig dat zoiets in je tuin komt, Het enigste van wat ik van hun zie zijn de overblijfsel van de duif op de grond. Ik zou wel willen dat ik ze zo aantref.
    Prettig week-end Frans.

  2. Top Frans, dat zelden gaat niet voor hem op, hij houdt je tuin regelmatig in het oog.
    Prachtige foto’s. ‘k Wens jullie een fijn weekend. Gr Jan W

  3. Dat is een prachtig scherpe foto Frans, mooi die regendrupepls op zijn veren. Het lijkt of er nog een foto had moeten staan maar die is niet te zien, weggehaald zegt photobucket.

Geef een reactie

