Keep – Fringilla montifringilla

 

de Keep

Lang heb ik niet hoeven wachten vanmiddag kwamen 2 Kepen de tuin ingevlogen.

Vooral in de winter is de keep in Nederland te zien, meestal als doortrekker,

maar soms ook als wintergast samen met vinken op plaatsen waar voldoende voedselaanbod is.

Voor de keep houdt dit meestal in dat er voldoende beukennoten

beschikbaar moeten zijn maar zonnepitten eten ze ook.

Kepen broeden in het noorden van Europa, maar na de winter blijven ook kleine aantallen

vogels in Nederland achter, die soms zelfs tot broeden over gaan.

 

Meer

 

4 thoughts on “Keep – Fringilla montifringilla

  1. Wil ik net schrijven dat ie (voor mij) op een vink lijkt, zie ik dat ik niet de enige ‘blonde’ kijker ben. Zo te zien bevind ik mij in goed gezelschap! ;-D
    Mooi scherp portret met een mooie bokeh!
    Fijne dag, Marjolein

  2. Ik leer het waarschijnlijk nooit Frans, ook deze zou ik zo voor een vink aan zien.
    Een pracht van een foto met een super achtergrond!
    Gr Jan W

Geef een reactie

