Zwammen en Meriansborstel in de Horsten

 

Gisteren weer in de Horsten geweest.

en veel zwammen gezien.

 

Eekhoorntjesbrood – Boletus edulis

 

De Grote stinkzwam – Phallus impudicus

Oude exemplaren van de Grote stinkzwam zijn helemaal wit en verwelken.

 

En een paar meter van het pad de inktviszwam – Clathrus archeri

 

Wortelende boleet – Boletus radicans

 

Jonge Vliegenzwammen – Amanita muscaria

 

En dan zie ik iets wat ik niet eerder heb gezien behalve op foto’s dan.

Hier heb ik even het pad geblokkeerd want die moest ik hebben.

Een Meriansborstel – Calliteara pudibunda

 

14 thoughts on “Zwammen en Meriansborstel in de Horsten

  1. Wat zijn die paddenstoelen toch mooi. De vliegenzwam blijft toch wel een van mijn favorieten, maar die inktviszwam is ook gaaf. Wat leuk dat je die zeldzame soort kon fotograferen.
    De rups van de merianborstel, prachtig diertje, ik heb deze rups 1 keer gezien…….en natuurlijk toen ook gefotografeerd.
    groetjes Ghita

  2. Ik vind de inktvis zwam toch zo typisch, hij heeft die naam niet voor niets! De vliegenzwam met de vliegje is gaaf. Van die rups heb ik (uiteraard) nog nooit gehoord, ben benieuwd wat voor vlinder daar ooit uit komt.
    Je hebt mooi ‘gezwamd’ Frans, knappe foto’s! Grtjs 😉

  3. Hier vind ik het eekhoorntjesbrood er het mooist op staan maar die inktviszwam is het meest indrukwekkend. Heeft niet veel weg van een zwam als je het niet weet. Knap dat je dit alles kunt benamen. Dat is bij paddenstoelen voor mij niet te doen.

  4. Prachtig Frans. Mooie serie, die inktviszwam blijft een heel aparte hoor, leuk een enkel vliegje in beeld
    en de rups is een plaatje. Heb zo’n diertje ook één keer kunnen kieken. Geniet nog even van het mooie weer
    dit weekend. Gr Jan W

  5. Wow Frans, prachtige serie! Prachtig standpunt bij de eerste foto en die Inktviszwam is een prachtvondst! Maar het meest jaloers ben ik uiteraard op je prachtige Meriansborstel, schitterend beestje en je hebt hem er geweldig mooi op staan!

Geef een reactie

