In de tuin met mijn nieuwe speeltje

 

Ekster – Pica pica

Deze Ekster had de gewoonte om zodra

hij/zij iets hoorde zich tegen de grond te drukken.

 

Winterkoninkje – Troglodytes troglodytes

Dit Jonge Winterkoninkje had er wel zin in

en liet zich makkelijk fotograferen.

 

Hier wat foto’s gemaakt met mijn nieuwe speeltje.

Een dode mug op de vensterbank het eerste onderwerp.

Ik heb nooit geweten dat er zoveel details in de vleugel zitten.

Het is wel even wennen aan de zeer geringe dieptescherpte maar

hier pakte het goed uit en alleen de vleugel is scherp.

 

Dan ziet Erica dit 12mm. lange spinnetje.

En ook die moet er aan geloven.

toen ik de rollator waar hij op zat in het licht draaide

kroop hij naar de schaduwzijde

Achtergrond foto 2 is het niet helemaal maar oefening ……

 

Tot slot nog Erica’s eigen gekweekte Kiwi.

 

15 thoughts on “In de tuin met mijn nieuwe speeltje

  1. Macro’s maken is heel zeker wennen aan de kleine scherptediepte. Maar zoals met alles: Oefening baart kunst 🙂 Maar wat ik tot nu toe heb gezien, is zeker veelbelovend !

  2. Zo jij hebt een mooi cadeau gekregen Frans, da ’s niet verkeerd! Beiden gefeliciteerd met het 45 jarige jubileum,
    Ja macro’s maken is effe wennen, maar foto 2 van de spin is echt geweldig! Het winterkoninkje heeft je in de smiezen Frans enne de ekster stelt zich aan! Een dooie mug fliepsen is gewoon super, die blijft tenminste stil liggen. 🙂
    Fijne dag, grtjs.

  3. Alsnog van harte met jullie 45e huwelijksdag (lees ik hier) en ook van harte met deze prachtige lens. Heerlijk ‘speelgoed’, de foto’s van de spin en de kiwi zijn geweldig!
    En wat een leuke foto’s heb je gemaakt van de Winterkoning!
    Fijn weekend!

  4. Ekster zijn zo brutale beesten. Wij zien bij ons heel veel ekster. Soms komen onze balkon erop. Winterkoninkje prachtig vogel om te zien. Grappig om te zien dode mug. In huis moet niks van hebben. Wouw ik vind deze spin erg eng. Maar je hebt wel mooie foto’s kunnen maken. Ik ben bang voor de spinnen.Kiwi ziet mooi uit. Ik vind je foto’s erg mooi geworden.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

  5. Hoi Frans, als eerste even een kleine opmerking, op je website staat de ekster als bergeend in het tabblad.
    Natuurlijk gefeliciteerd met je macrolens, daar ga ik tenminste van uit als ik de tag zie. Super, het was een grote wens van je. De eerste resultaten mogen er best al zijn, de dieptescherpte kan verder, zeker met een statief en verder diafragmeren. Maar je zegt het al: oefening….. Die ekster, speelt die niet net zo’n spelletje als een kievit door gewond te lijken? Zowel de Kiwi als de macro van dit deel, vind ik klasse. Geniet van het weekend beiden.
    Gr Jan W

Geef een reactie

