In de tuin

 

Hibiscus

 

Kruisspin – Araneus diadematus

Deze spin had duidelijk geen trek in dit hapje,

want binnen 20 sec. wist hij hem uit het web te werken.

 

Paardenbloemspanner – Idaea seriata

De paardenbloemspanner is een nachtvlinder uit de familie Geometridae.

De spanwijdte bedraagt tussen de 19 en 21 millimeter.

De rups voedt zich met droge bladresten.

Er zijn elk jaar twee generaties die vliegen tussen mei en september.

Het is een zeer algemeen voorkomende vlinder,

maar als hij er zo bij zit wil je hem nog wel eens missen.

 

11 thoughts on “In de tuin

    • De tuin is aan het verwilderen we kunnen er weinig aan doen door wat gezondheidsprobleempjes maar daardoor hebben wij onze eigen “wildernis” 😉

  1. Wowwwww, ik zit met open mond naar de hibiscus te kijken, prachtig! De spin is zeker erg veel gewend dat ie de wesp niet lust! Wat een mooi moment heb je daar te pakken Frans. En dan de laatste: ik ben bang dat ik um nooit gezien zo hebben! Knap gezien! Mooie platen weer Frans! grtjs 😉

  2. Echt super Frans, de Hibiscus is mijn favoriet, mede omdat dit mijn eerste macro object was. Prachtig gedaan!!
    De spin en wesp is -los van mijn nostalgische inslag- de absolute topper als onderwerp én uitvoering, dit kom je niet vaak tegen!! De spanner heb ik op ons betonnen balkon ooit gekiekt, maar niet zo mooi als deze en die op je website staan!! Gr Jan W

  3. Prachtig dat hart van de Hibiscus, mooi scherp!
    Wat een prachtfoto van de spin met prooi, apart dat hij hem niet lustte zal wel giftig zijn ofzo.
    Dat je de Paardenbloemspanner hebt gespot vind ik heel knap, daar had ik vast overheen gekeken.

Geef een reactie

