Zwammen

 

Biefstukzwam – Fistulina hepatica

Een duidelijk herkenbare zwam.

De jonge exemplaren scheiden bloedrode druppels uit.

Jong is hij eetbaar maar wel het looizuur door afkoken verwijderen.

(Maar ik begin er toch maar niet aan)

Mijn website

 

Geweizwammetje – Xylaria hypoxylon

Deze blijft een van mijn favorieten zeker met de guttatiedruppels er aan.

Mijn website

 

Sombere hongingzwam ?

Mijn website

 

****

Soms kan je binnen blijven om een zwammetje te fotogtraferen,

Bij een stek van een plant komt een zwammetje boven

van ongeveer 2×5 mm.

(Klik op de foto voor een vergroting)

Klik voor vergroting.

 

12 thoughts on “Zwammen

  1. Wat een schattig kamerzwammetje Frans! Heb je beeld vergroot en genoten. Als je nu bezoek krijgt dat te lang blijft zwammen wijs je veelbetekenend even naar je bloempot? 😀

  2. Die biefstukzwam ken ik helemaal niet. Hij is wel heel apart.
    Het zwammetje is erg mooi om te zien en wel heel leuk dat
    je dat gewoon in huis hebt. Prachtig Frans!

  3. Die honingzwam ziet er uit zoals zijn naam, Frans, toch wel wat somber. En die biefstuk zou ik ook alleen maar fotograferen! Geweizwammetjes hebben -behalve jou- meer volgers, fans en likes. 😉 Die stek is zeker gepland in compostaarde, dan komt het vaker voor dat je zwammetjes krijgt. ‘k Hoop dat alles weer prima met je is, groetjes van Jan W voor jou en Erica

Geef een reactie

