Grasmus – Sylvia communis latham

 

Een ritje door Meijendel

Eindelijk weer naar Meijendel geweest ’s mogens om 06:45 vertrokken

En om 07:30 ontbijt in de duinen.

De vogels lieten zich goed horen maar niet zien, dus langzaam rijdend op naar

ons volgende plekje een pad richting strand.

Ook daar wel zingen (uitlachen misschien) want ze lieten zich niet zien.

Op ongeveer 800 meter van het strand was het eindelijk zover de Grasmus liet zich zien

Wel op grote afstand maar door de extra crop instelling van de camera

300mm is dan geen 450 maar 585 mm (kb)

2e foto was weer wat dichterbij, deze beantwoorde de zang van de 1e

alleen toen de camera op hen/haar gericht stond was het snaveltje dicht.

Meer info over de grasmus kan je vinden op mijn blog Juni 2015

https://franshoogstraten.wordpress.com/2015/06/11/grasmus-sylvia-communis-latham-in-het-buytenpark-zoetermeer/

 

 

11 thoughts on “Grasmus – Sylvia communis latham

  1. Oh heerlijk ik ken het gebied nog van vroeger. Supermooi gebied voor een vroege picknick. De grasmus dacht als ik me nu stil houd dan kom ik er extra mooi op 🙂

  2. The early birder catches the bird luidt het gezegde toch? Ik vind ze beiden geslaagd Frans, top!
    Fijn dat jullie er weer even uit konden, het weer blijft nog een paar dagen zo, probeer het te benutten.
    Groetjes voor jou en Erica.

Geef een reactie

