Vink – Fringilla coelebs

de Vink

Vinken hebben een korte, kegelvormige snavel. scheiden.

Het mannetje heeft in broedkleed een blauwgrijs petje, een oranjerode borst en wangen.

De staartveren zijn zwart, behalve de buitenste staartpennen die zijn wit.

Het vrouwtje is minder opvallend en wordt nog wel eens aangezien voor een vrouwtjes mus.

Het meest opvallende kenmerk van de vink zijn de twee witte vleugelstrepen.

Dat is ook waarmee u de vrouw het best van een mus kunt onderscheiden.

 

10 thoughts on “Vink – Fringilla coelebs

  1. Als een vrolijke Frans zit ie boven in de boom speciaal voor jou zijn lied te zingen. Mooi!
    grtjs 😉

    (Het kan zijn dat ik tig x in je spambox zit, zo ja haal me eruit, ik stik!)

  2. Super, Frans. Zo’n geopende snavel geeft een foto altijd wat extra’s vind ik. Mooie timing.
    Nog even een domme(?) vraag:
    Op wat soort boom zit-ie? Ik denk bij het blad aan een eik, maar dan zitten de vruchten verkeerd vast….
    Gr Jan W

Geef een reactie

