Hoge Iso

 

400, 1000 en 1200 iso

De dagen worden korter het licht dus snel minder dus de camera

op hogere iso instellen.

Of zoals ik nu heb gedaan camera op auto iso met de instelling max.

waarde 1600 iso

Dat was ruim voldoende want daar kwam ik niet eens aan.

Belichting op M. 1/500 F.6.3 Lw. -0.3

de kraai 1/320 sec. F. 7.1 Lw -0.3

Foto van de Kraai 400 iso dat is niet echt hoog.

De Pimpelmees zat in de schaduw dus daar ging de iso flink omhoog,

1000 iso (foto 1) en 1200 Iso (foto 2)

Ruisonderdrukking heb ik bij deze foto’s niet gebruikt.

 

 

16 thoughts on “Hoge Iso

  1. Knap. Ik kan het niet goed, mijn iso opschroeven. Krijg er lelijke, korrelige foto’s van. Vind ik. Ga nooit hoger dan 400, als ik dan per se foto’s wil maken. Maar als ik jouw foto’s zo zie, moet ik misschien wat beter oefenen 🙂

  2. Kraai zie bij ons heel veel. Er komen steeds meer van. Pimpelmees en koolmeesje komen bij ons balkon. Ook ieder jaar jonge koolmeesjes uitgevlogen bij ons balkon. Je hebt prachtig foto’s kunnen maken. Pimpelmees staat goed op de foto’s.

  3. Ik heb de iso nooit op auto staan, maar de FN voorkeurknop staat wel op iso. Dus zo gouw als ik zie dat de sluitertijden te lang worden ….een kleine draai aan het wieltje omhet aan te passen. Niet bang zijn voor wat hooger iso hoor…. 🙂 🙂

  4. Mooie foto’s Frans, de uitleg is duidelijk genoeg maar ‘mijn camera’ begrijpt het niet.
    ’t Kan natuurlijk ook, dat ík mijn camera niet begrijp….toch maar weer oefenen dan.
    Gr Jan W

Geef een reactie

